اطلاعیه

بستن
No announcement yet.

قطع نشدن تمای در سافت فون بعد از missed call شدن

بستن
این موضوع بسته شده است.
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

  • قطع نشدن تمای در سافت فون بعد از missed call شدن

    سلام
    من یک الستیکس دارم که به یک گیت وی الستیکس متصل هست
    برای گیت وی نیوراک و تلفن های متصل به اون مشکلی ندارم
    ولی روی یک pc یک سافت فون نصب کردم و یک یوزر را روی آن رجیستر کردم

    الان وقتی یک نفر از خط شهری زنگ می زند و اگر در IVR بماند و عدد بگیرد , و صبر کند تا از صف به داخلی مورد نظر وصل شود(یعنی پله پله با IVR برود تا به داخلی برسد) مشکلی پیش نمیاید
    ولی اگر مستقیم داخلی مورد نظر را بگیرد (یعنی مثلا مستقیم داخلی 100 را که روی سافت فون رجیستر شده) ، اگر سافت فون جواب داده شود و بعد قطع شود مشکلی پیش نمیاد ولی اگر کسی روی سافت فون، تماس را جواب ندهد، تماس قطع نمی شود و حتی اگر تماس گیرنده تماس را قطع کند ولی خط شهری که از آن آمده همچنان اشغال می ماند
    من تجربه داشتم که تا 2 ساعت هم هچنان اشغال ماند و داخلی هم همچنان زنگ می خورد
    مشکل از کجا می تواند باشد؟
    ممنون

  • #2
    Call Hangup Issue in FXO line - Asterisk

    Problem

    In FXO line, even though the customer disconnected the call, the call is not hang-up in server

    Solution

    The following settings can be adjusted in the file /etc/asterisk/chand_dahdi.conf

    NOTE* These values are examples and must be set according to your Telco's requirements and provided services


    busydetect=yes

    On trunk interfaces (FXS) and E&M interfaces (E&M, Wink, Feature Group D etc, it can be useful to perform busy detection either in an effort to detect hangup or for detecting busies.This enables listening for the beep-beep busy pattern.


    busycount=6

    If busydetect is enabled, it is also possible to specify how many busy tones to wait for before hanging up. The default is 3, but it might be safer to set to 6 or even 8. Mind that the higher the number, the more time that will be needed to hangup a channel, but lowers the probability that you will get random hangups.


    answeronpolarityswitch=yes

    Use a polarity reversal to mark when a outgoing call is answered by the remote party. In some countries, a polarity reversal is used to signal the disconnect of a phone line.


    hanguponpolarityswitch=yes

    If the hanguponpolarityswitch option is selected, the call will be considered "hung up" on a polarity reversal.

    کامنت


    • #3
      تنظیمات Disconnect Supervision هم چک کنید در گیت وی
      http://en.wikipedia.org/wiki/Disconnect_supervision

      کامنت


      • #4
        ممنون
        این کار را قبلا کرده بودم

        با گیت وی مشکل ندارم

        با سافت فون مشکل دارم

        یعنی وقتی با یک خط شهری از بیرون تماس گرفته می شود و وقتی ivr دارد پیغام را پخش می کند، اگر شخص داخلی مورد نظر را مستقیم بگیرد، این اتفاق می افتد
        ولی اگر داخلی را مستقیم نگرید و پله پله پیش برود تا از طریق صف به همان داخلی سافت فون برسد مشکلی پیش نمی اید

        کامنت


        • #5
          یکی از مشکلات متداول در استریسک قطع نشدن تماسهای ورودی از خطوط آنالوگ است. در سیستمهای تلفنی برای قطع تماس ابتدا قطع شدن تماس تشخیص داده شده و بعد تماس قطع شود بدین منظور در سیستم تلفنی استریسک تنظیماتی در نظر گرفته شده که به صورت پیش فرض فعال نیست برای فعال کردن این قابلیت به صورت زیر عمل کنید:
          ابتدا تنظیمات زیر را به فایل /etc/asterisk/chan_dahdi.conf اضافه کنید یا اگر وجود داشت از comment خارج کنید:


          [channels]
          busydetect=yes
          busycount=4



          بعد سرویس استریسک را مجددا راه اندازی کنید.
          برای اطمینان از اعمال شدن این تنظیم روی کانال مورد نظر وارد کنسول استریسک(CLI) شده و دستور زیر را تایپ و اجرا کنید اگر نتیجه به صورت زیر بود تنظیمات اعمال شده:


          CLI> dahdi show channel 1 -------> شماره کانال


          نتیجه:

          Busy Detection: yes
          Busy Count: 4
          Busy Pattern: 0,0



          اگر با اعمال تنظیم فوق هم کماکان تماسها قطع نشد احتمالا gain دریافتی خط پایین است و با تغییر آن و راه اندازی مجدد استریسک باید مشکل حل شود به این منظور مجددا فایل /etc/asterisk/chan_dahdi.conf را ویرایش و تنظیم زیر را به آن اضافه کنید:

          [channels]

          rxgain=3

          کامنت

          در حال انجام ...
          X